Παρασκευή, 18 Ιουνίου, 2021
Αρχική Κρήτη Ε.Π.Κ.Κρήτης : "Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εστιατορίων, ταβερνών, αναψυκτηρίων κ.λ.π "

Ε.Π.Κ.Κρήτης : “Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των εστιατορίων, ταβερνών, αναψυκτηρίων κ.λ.π “

 Με αφορμή το άνοιγμα των καταστημάτων εστίασης και αναψυχής κ.α  και προς αποφυγή “παρατράγουδων”  εκ μέρους των επαγγελματιών, αλλά και προς ενημέρωση  των καταναλωτών ,η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, παραθέτει  σχετικές συμβουλές
Οι συμβουλές μας είναι:
 
Τιμοκατάλογος
 
 Όλα τα εστιατόρια είναι υποχρεωμένα να έχουν αναρτημένο ενημερωμένο τιμοκατάλογο στην είσοδο του καταστήματος, επίσης πρέπει να έχουν έναν τιμοκατάλογο ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.
Ο τιμοκατάλογος πρέπει να είναι γραμμένος υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα
Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς και η ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο)».
Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.
Επίσης, πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων, που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.
Χρέωση Κουβέρ
 
Δεν επιτρέπεται η χρέωση “κουβέρ”, ενώ κανένα προϊόν (π.χ. εμφιαλωμένο νερό και ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς τη συναίνεση του πελάτη. Εάν  δεν επιθυμουμε ψωμί ή εμφιαλωμένο νερό, ευγενικά το επιστρέφουμε
Οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 500€ ανά είδος
Δελτίο Παραπόνων
 
Τα εστιατόρια, υποχρεούνται να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή, εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.
Επίσης, τα εστιατόρια υποχρεούνται να διαθέτουν τρόπο ηλεκτρονικής πληρωμής στους καταναλωτές.

Η μη τήρηση  των  παραπάνω και  εφ’οσον παρατηρείται   παρεκτροπή αυτών από τους επαγγελματίες, οι καταναλωτές μπορούν να προβαίνουν σε καταγγελίες είτα στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (1520) είτε στην Ενωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης στο 2821092666 epkxan@gmail.com

                                           H  Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
                                                         Ιωάννα Μελάκη

- Advertisement -
- Advertisement -

Επικαιρότητα

Newsroom